• World of Instagram Summit editia virtuala

    Pentru ca in anul 2020 offline-ul s-a mutat in online, cel mai mare eveniment de Insta s-a mutat in mediul virtual anul acesta: World of Instagram Summit.

    Timp de 5 zile, intre  19-23 octombrie,de la 11.00 la 14.00  au avut loc sesiuni de discutii si prezentari cu experti in comunicare, creatori de continut, manageri ai departamentelor de  Social Media si Instagrammeri, care au dat din casa despre tot ce trebuie sa stim despre Instagram in 2020.

    story

     

    Tematicile au fost atent selectionate pe zile, insa va pot spune ca a fost un melanj de informatie care s-a transmis cursiv de-a lungul saptamanii. Pentru ca informatia a fost indestulatoare, voi prezenta mai jos cu cea ce am ramas si ce foi folosi pe mai departe

    Prima zi a fost dedicata contentului si stategiei de content:  Cat, ce si cum postezi; despre clasicele posts and videos,  stories, IGTVs, Reels and Lives, si cum optiunea Reels de pe Instagram poate fi o optiune pentru Tik Tok. Dezbaterile s-au tinut in jurul termenului de postare relevanta, cum sa cream postari memorabile de referinta, si sa evitam pe cat posibil postarile de umplutura. De exempu fara postari legate de cosmetica daca avem sa zicem o pagina de Insta despre bucatarie. Din punctul meu de vedere putem integra postari din alte domenii daca sunt relevante pentru activitatea mea si reusesc sa scot in evidenta conexiunea dintre domenii. De exemplu daca am o pagina de Insta cu poze din drumetii montane pot integra cu success postari legat de cosmetica. Bineinteles si in timpul drumetilor pielea noastra are nevoie de ingrijire: crema de protectie solara pentru drumetiile pe pajisti alpine.

    Daca ai o afacere sau pur si simplu vrei sa faci remarcat pagina de Instagram este un punct debifat in procesul de personal branding-prin  fotografie sau poveste poti devenii mai vizibil.  Cum mereu apar oportunitati , si deja un binecunoscut lant hotelier a creat un  job nou in social media, social media sitter-influencerii pusi la treaba, in a face poze perfecte clientilor hotelurilor, creandu-se imaginea unor vacante perfecte in social media.

    Unul dintre moderatori, Marian Hurducas a venit cu o idee inovatoare despre educarea influencerilor. A prezentat pe scurt ideea crearii  unei scolo de social media a influencerilor, unde expertii din companii pot trainui influencerii pentru a devenii relevanti sau experti in cadrul unor branduri.

    Tematica din a doua zi a fost denumita sugestiv: tips and tricks; s-a discutat intens despre cum sa atragi audienta, sa cresti numarul de followeri pe instagram, ce poti tu sa faci ca sa fii relevant in online, si cum sa gasesti acel ceva te diferentiaza de ceilalti, sa nu-ti fie frica sa fii unic. Cel mai important topic mi s-a parut story telling-ului pe Instagram. Cum ca pozele fara un text bun isi pierd din zona de engagement. Omul trebuie sa inteleaga povestea ta, daca vrei sa te urmareasca (intr-un sens bun :)) Desi instagram a fost creat ca o baza de fotografie, paradigma s-a schimbat. Poza devine suport pentru text. Trebuie sa dai dovada de expertiza in domeniul tau ca sa transformi un like in engagement pe termen lung. Atunci cand de exemplu urci online fotografii cu specii de flori rare, audienta poate fi sau nu informata asupra tipologiei respective. Nu tot timpul oamenii au aceleasi cunostinte ca noi; atunci este important sa oferim o explicatie a fotografiilor, ce reprezinta, ce flori sunt, cat sunt de rare, cuvinte care vor descrie unicitatea momentului si vor da emotie si sens povestii tale.

    Ziua trei a venit cu un topic important: comunitatea si managementul comunitatilor; cu cat sharuiesti mai mult despre viata ta personala, cu atat oamenii vor sa stie mai multe.

    Cu ce am ramas a fost faptul ca este intotdeauna o diferenta dintre cea ce cred eu ca postez si ce inteleg cei care se uita. Trebuie sa invatam cum sa dam si sa primim feedback, vesnica problema cu oferirea feedback-ului nesolicitat, despre acest hate general inradacinat in noi, cum am fost invatati de mici sa vanam greseli, fara sa vedem ceea ce s-a facut bine pana intr-un anumit punct.

    In ziua a patra s-a discutat intens despre inspiratie dar si cum sa gestionam crizele in online. Fie ca vorbim despre o pagina personala sau o pagina de business vremurile tulburi sau scos cateodata cei mai rau din oameni, si nu toti au reusit sa se comporte adecvat, astfel facundu-si aparatia asa numitele crises meltdowns.

    Instagram este o insula de relaxare, insa insta-perfectiunea nu imita viata reala, o perfectiunea lucrata, pe cand tik tok-ul este mult mai real. Sa nu uitam ca emotionalul are o putere mare de crestere.

    Pentru ca Instagram este o unealta eficienta in promovarea afecerilor, conferintele s-au incheiat punandu-se accent pe parteneriatele dintre influencerii din social media si branduri, cum pot ajuta influencerii la cresterea unor afaceri.  Creativitatatea este  importanta, dar inspiratia vine mereu atunci cand muncesti.

     

     

     

Leave a comment

If you want to share your opinion, leave a comment.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>